Dag 2, en massa rödvin



 

Kvällen var bra på Swania, kan nästan säga att det gick bättre idag än igår. Lika kul var det iallafall. Fick servera en massa rödvin, det går åt mer en vitt vin. Skulle hjälpa till att duka av ett långbord. När jag tar sista tallriken tappar jag gaffeln. Då säger en gäst "Nu blir du inte gift". Jag bara skrattade och fortsatte att gå mot disken. Jag plockade upp gaffeln före, bara så ni vet.
En man hade beställt en räksmörgås, jag skulle gå dit med den. Då tappade jag citron, plaff så låg den på golvet. Nej jag plockade inte upp den som jag gjorde med gaffeln! Jag gick vidare till mannen och serverade han sin räksmörgås, sa då att jag tappat hans citron. Han bad om en ny och vips så for jag iväg mot köket för att hämta en. När jag kom tillbaka serverade jag han citronen, då säger han "Jag tappade min öl, skulle jag kunna få en ny?" Jag log och gick iväg för att fixa han en ny.
En grej till bara, det är en massa polacker som bor på hotellt fram till i september. Varför de ska bo där så länge beror på att dom är här för något byggnadsarbete i Stenugnssund. Men varför dom valde att bo i Trollhättan, som är några mil från Stenungssund, har jag ingen blekaste om. Okej Scandic hotellen är bra :) Men iallafall, jag var på väg ifrån köket till restaurangen. Jag ser en polack helt vilsen på andra sidan av en glasdörr. BONK, så smällde han in i glasdörren. Jag fick verkligen hålla mig för skratt, för man ska inte skratta åt sina gäster. Sen bröt allt fram när jag kommit iväg en bit från platsen insidenten inträffade.
Höll på att glömma en sak. Mina sista gäster var 3 män och en kvinna, alla ville de ha rödvin att dricka. Frågade även om de ville ha något att äta. En av männen säger "Jag skulle vilja ha 2 eller 3 räkor, era stora räksmörgåsar blir alldeles för mycket såhär sent på kvällen". Jag stod som ett frågetecken?! Sen började han skratta och då förstod jag att han bara skojade om det. 
 
Jobbar samma tid imorgon, 16.30-22.30. Får se vad för kul som händer då :)


Nu ska jag se på gamla Big Brother 2003 avsnitt på tv400, sen ska jag nana.
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0