movienight

Tillbringat dagen med att se på film med Sara och mamma. Trevligt.

Alpha dog, en sann berättelse om Johnny Truelove och hans gäng. Blir inblandade i ett tragiskt brott, och de känslomäassiga och moraliska bieffekterna som samtliga inblandade tvingas stå ut med. Filmen är en verklig händelse som är baserad ur Jesse James Hollywoods liv, en knarklangare som blev den yngsta att hamna på FBI´s "most wanted list".


Jag gillade filmen mycket. Den var bra gjord och väldigt spännande. Även en del sorg i filmen, jag grät. Jag är känslig när det gäller filmer kan jag lova. Men iallafall, en mycket bra film som jag verkligen rekommenderar er att se.






St Trinians
, handlar om en flickskola med stora problem och som har landets sämsta genomsnitt. Skolan blir hotad av banken med att stänga den, de planerar att införa disciplin och ordning vilket de vilda tjejerna och rektorn inte vill finna sig i. Det blir kaotiskt när tjejerna använder all sin girlpower till att visa att klassens tuffa brudar kan bestå, när det gäller!


Jag tyckte att filmen var väldigt lustig. Till en början förstod jag i princip ingenting om vad som egentligen hände eller vad den handlade om. Men på ett sätt var den ändå kul, på en del ställen. Ingen film i min smak, rekommenderas att se om man har en jävligt sjuk humor.





-/ puss godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0