27 juli- Otur

Nu är jag tillbaka från mitt sommar uppehåll, som jag kallar det :)

Ibland har man dagar då man bara har tur, då man t.ex. vinner på lotto eller allt bara går sin väg. Sen finns det andra dagar som bara för otur med sig, då ingenting fungerer som man vill. En sådan dag hade jag idag. Var ute på överby under eftermiddagen, ett shoppingcenter i Trollhättan, med Julia, Sandra och Becca. Allt gick bra till en början tills vi skulle från Etage, ett av shoppinghusen, till Sibahuset mitt emot. Det regnade. Becca och jag bestämde oss för att springa i förväg. Vi sprang. Jag på tå. Utanför ingången finns ett galler som samlar upp vatten. Blött och halt. Jag fortsatte springa, kom på gallret och POFF så låg jag där mitt bland alla. Gjorde en så kallad "halkning på bananskal" och slog i rumpan, aj. Folk kom fram, "Gick det bra?". Jag reste på mig, efter lite om och men, och gick in. Pinsamt. Sandra med sin skadeglädje skrattade. Julia fixade blåster på BR. Becca stod kvar vid mig. Just då var det inte kul, men tänker man efter såg det nog rätt kul ut.
Annars började dagen fint. Har jobbat på Scandic Swania, där jag praktiserade, under några veckor. Under frukosten. Nu är man ledig, från frukosten, fram tills nästa måndag. Imorgon blir det jobb med Sices, polackerna, mellan 18.00-21.00. En sak; Pengar. Vilket man inte tackar nej till. Speciellt när man trivs bra med dom man jobbar med vill man tillbaka. Det är nog det viktigaste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0