Pååålacken

Hur vet man att en bil är från Polen?
- På-lacken


Polackerna som bor på Swania gillar jag inte. Dom orde vara glada att dom får mat och inte kräva så mycket. Bara för att dom är i Sverige är det ingen lyx, som dom verkar tro. Mer mat, mer saft, mer sallad, mer bröd, SALT! Dom vill ha allt, och lite till. Istället för att dom stressar upp sig kan dom lugnt och fint säga till att t.ex. maten har tagit slut. Gör dom det? Nej. Mitt jobb går ut på att le och vara snäll tillbaka, fast en del är för jävliga, men när ingen ser vill man bara skrika. Man får ta det med en nypa salt och bara fortsätta. Dagen tar slut tillsist. Vilket är bra.
En annan sak polackerna gjorde. Carro hade stängt av juicemaskinen, vet ni vad snubbarna gör? Dom öppnar luckan och sätter själva igång den. Somliga är allt bra konstiga.
Nu ska jag tröstäta min Marabou choklad med daimsmak. Sedan ska jag sova och njuta av mina lediga dagar, fram till fredag, och bara ha det skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0