23 mars- mågge

Jag är jätte sugen på tagliatelle, fast det finns inte hemma :( Får klara mig med vanlig spaghetti istället, men det går lika bra det eftersom det är samma sak.
Dags att plugga en stund iaf, sen blir det att åka hem till Julia och hämta kameran så att jag kan lägga in bilderna från i lördags.

Innan jag gick till skolan imorse sa jag till min katt:
- Vill du följa med mig till skolan?
Då säger min mamma:
- Ja han skulle ju trivas bland all mat eftersom han älskar.

När jag för en stund sen kom hem från skolan satt min mamma och pratade telefon med sin syster.
Mamma berättar om morgonen med Plexus (katten).
Min moster säger:
- Lägg resterna i en liten låda till katten.
Mamma säger då:
- Nä stoppa det rätt i kattens mun, för han är huskatten på måg.
Då säger min moster:
- Han får heta Mågge istället.
Gapflabb!

-/ puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0