alkoholhantering

Nyss hemkommen från skolan. Först var det arbetsmiljö och säkerhet i en halvtimma och sedan hade vi prov i alkoholhantering som sagt. Det kändes som att det gick gallant, så det är väl det jag får hoppas på.
Annars idag så blir det fika med Sandra, mysigt. Var ett tag sen nu igen, hur lyckas vi? Det är väl jag som hör av mig för lite, jag erkänner. Men jag får allt ta och ändra på det, för det är alltid lika trevligt att vara i ditt sällskap.


Måste bara berätta lite om gårdagen.
Jobbade kväll i skolan, servering. Rebecca och jag hade inget att göra så Betty sa åt hos att ta fram saker till flamberingen. När Betty hade visat oss hur vi skulle göra så var det Rebecca's tur att försöka, hon var jätte duktig. Jag filmade allt.

Betty säger:
- Filmar du redan?
Jag svarar:
- Jag måste ju filma igenom allting, så att jag kan träna hemma.
Rebecca säger:
- Kan man göra det hemma?
Betty svarar:
- Ja fast inte under fläkten, det är jätte bra om man tar bort den därifrån (stekpannan)
Jag säger frågande:
- Kan man ta bort fläkten?
Alla börjar sedan gapflabba.

Efter Rebeccas tur var det min tur. Allt gick bra fram tills då när man ska hälla i spriten i pannan. Jag gjorde det och förde pannan mot gaselden. POFF! Så var det en jätte stor låga som försvann lika fort. Men kul var det och återigen börjar alla skratta.

Nu ska jag finna något ätbart att äta, hungrar ihjäl mig.

-/ puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0