1 maj- Sommaren är nära!

Nu känns det verkligen att sommarn närmar sig. Härligt! Massa sol och bad, mm ge mig! Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, så sant. Jag längtar verkligen.

Min valborg var jätte trevlig igår, blev nyktert. Var som sagt hemma hos Raili och Jennie. Vi grillade massa gott, spelade kubb, såg på film (Låt den rätta komma in. Skit film enligt Jennie och mig) och umgicks. Jennie och jag skulle gå ut med deras hund Issa. Vi gick en bra bit för Jennie skulle köpa cigaretter till sig själv i en kiosk en bit bort. När vi var på väg hemåt så gick vi in mot skogen så att vi skulle kunna släppa lös Issa så hon kunde springa. Jag har ju inte tränat på ett bra tag så jag tänkte att det skulle vara bra träning för mig att springa också. Innan Jennie släppte Issa fick jag ett litet försprång och började springa. När jag kommit en bit på väg vänder jag mig om för att kolla vart Issa är, hon var bakom mig på min vänstra sida. Jag tänkte vara smart och svänga av mot höger, så Issa skulle kunna springa förbi mig. Men på något sätt hade hon bytt sida och sprang till höger om mig, så jag snubblade på henne och POFF så låg jag där i ljungen och gapflabbade. Även Jennie skrattade, för jag ramlade som om jag halkade på ett bananskal.
Var även på ett litet safari. Skulle åka till hemköp och hyra film. Först såg vi en igelkott, sen en räv, sen en fiskmås och sen två rådjur. Lite kul faktiskt. Allt på en och samma kväll.



Idag vet jag ännu inte vad som händer. Kanske ska gå ut i solen en stund? Hoppas inte ni är som mig och sitter framför datorn en sådan här härlig dag. Då är ni lika korkade som mig ^^

Visste ni att första maj är arbetarrörelsens internationella högtidsdag, bla till åminnelse av Haymarketmassakern 1886? Det visste inte jag.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0