Hemmakväll

Blev en lugn ta det lugnt-kväll hemma med mamma. Åt en enkel middag som var väldigt god. Pommes frites, stekt korv och broccoli, riktigt mumsigt för att vara så lätt tillagat. En sen middag, halv sju var det färdigt och redo att ätas upp. Sen var det sällskapsspel, monopol. Spelat i ca 3 timmar, ett avbrott på 1 ½ timma då mamma skulle se på Robinson. Blev oavgjort. 31 800 kr hade båda kvar av sina pengar när vi slutade spela, eftersom ingen gick i konkurs.
Hände en liten insident, mitt fel. 
Jag pratade om att jag övade på att spela inför att åka till Las Vegas. Jag betonade Las Vegas samtidigt som jag lägger ner "gatorna", bara det att jag lägger dom bland mina pengar. Jag tar en klunk fanta. Ser att min mamma sitter och skrattar, märker inte åt vad. Sen så ser jag att jag lagt "gatorna" på fel plats och börjar själv skratta med munnen full. Nej det slutade inte bra. Fanta över hela spelplanen, tummen upp för den. Men kul var det.


Om jag kunde drömma, orginal titel: Twilight. Första boken i sagan. Har snart läst ut den på mindre än 3 dagar. Den är beroendeframkallande och jag har blivit beroende. Måste läsa. Så fort jag kommer hem läser jag, otroligt. Låter lite som en nörd men jag kan inte släppa boken. Någon mer som tycker samma?
 Rekommenderar den starkt till er som inte har läst den.

Nu ska jag smyga iväg och själv fortsätta läsa den (A)
Natti!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0