Sylte fritidsgård

Har varit som ett andra hem i 3 år för mig. Kommer sakna att gå dit och "hänga", som man alltid gjorde då. Man gjorde verkligen allt där! Åt, sov, umgicks, skrattade, grät m.m och det fanns alltid någon i ens närhet. Alla minnen, helt oförglömligt! Hade inte den gården funnits hade jag och massa andra varit ute istället, det vet jag. Men som tur är finns den. Kommer sakna alla ledare, ni var mycket speciella på olika sätt.

Kvällen började klockan 19.00. Alla samlades och fick varsin välkomstdrink. Sen satte vi oss i soffan och kollade igenom en massa gamla bilder från Ramsvik, skidresorna, kärleksveckan m.m. Det var jätte kul. Sedan blev det dags för lekar, tjejerna mot killarna. Uppbyggd av 4 deltävlingar. Lisa W och Jan körde första där man skulle stoppa in ett täcke i ett påslakan. Lisa vann, 1-0 till tjejerna. Tävling 2 var att man först skulle skala potatis och lök, sen hacka den i såna bitar som pyttipanna. Diana och Puffen körde den tävlingen, där vann Puffen. Sen var det dags för koppleri som Adam och Vicky körde. Man skulle koppla ihop en sladd och sedan få en lampa att lysa. Tävlingen blev oavgjord eftersom vi inte skulle få veta om lampan skulle börja lysa eller ej, kontakten var inte jordad. Jocke och Lisa R körde den sista tävlingen. Man skulle spika och skruva i spikar/skruvar i två brädor så dom satt fast i varandra. Lisa vann, då hon även hamrade i skruvarna. Allt som allt blev det oavgjort!
Efteråt var det dags för käk. PIZZA! Kebabpizza med antingen kebabkött eller kyckling, jag valde den med kyckling eftersom jag inte tycker om kebabkött. Vi åt och drack en massa.
Sen blev det kolla lite mer på bilder. Mitt emellan bilderna körde vi en lek till. Julia, Adam och Jan var med i den. Man skulle få plats med hur många marshmellow som hellst och även kunna säga "Jag älskar Sylte fritidsgård". Vinnare: Julia! Sen körde vi "fortsätt meningen", allt handlade om fritidsgården. Kollade sen klart på de resterande bilderna.
En kväll jag inte glömmer i första hand!


Lite folk i sofforna ^^


Äta marshmellow tävlingen :)


Vinnaren fröken "julia" Marshmellow :)

Blev inte så många bilder tyvärr :(
Ska nana nu, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0